Valprogram 2022 – 2026 Framtidstro & politisk vilja

Lidingö ska vara en modern skärgårdsstad som bevarar och utvecklar vår värdefulla skärgårdsmiljö. En klimatkommun i Sveriges framkant med ett starkt välfärdsutbud. Så skapar vi trygghet och framtidstro för alla generationer som bor och verkar på Lidingö.

Några av våra kandidater till Kommunfullmäktige. Från vänster: Marianne von Döbeln, Anna Fundin, Alaa Mahmmod, Ewa Lantz, Daniel Katebi, Daniel Larson, Kerstin Billinger, Annica Grimlund, George Gibul och Grace Larson.

LIDINGÖ HAR RÅD – VI KAN BÄTTRE

Socialdemokraterna på Lidingö går till val på en solidarisk, trygg och klimatsmart politik. Vi prioriterar välfärd, trygghet och grön omställning före skattesänkningar. Ett livskraftigt och hållbart Lidingö med ett uppskattat handels- och serviceutbud, högklassig vård, skola och omsorg, goda utvecklingsmöjligheter för såväl lärare och vårdpersonal som företagare och kulturarbetare. Vi ska ha bra kommunikationer, ett blandat bostadsutbud och ett attraktivt kultur- och fritidsutbud på vår ö. Det kan vi uppnå genom att på ett ansvarstagande sätt investera och använda stadens ekonomiska resurser på ett hållbart och klokt sätt som stärker vår gemensamma välfärd.

Socialdemokraterna Lidingö vill införa en kulturskola för alla barn och säkerställa en barnomsorg, skola, omsorg och service som du kan vara nöjd med och stolt över. Vi vill stärka demokratin och öka inflytandet för alla Lidingöbor. Det är dags för en politisk ledning som på allvar värnar det unika och utvecklar Lidingö för framtiden.

Här kan du läsa mer i vårt valprogram om vad vi vill göra på Lidingö: